حکاکی و برش لیزری روی چرم و نمد

یکی از کاربرد های دستگاه برش و حکاکی لیزری ، برش و حکاکی بر روی انواع چرم ، پارچه و نمد می باشد.

با فراگیر شدن دستگاه های لیزر و کاهش قیمت تمام شده آنها ، خرید و استفاده از این دستگاه ها در خانه یا مغازه جهت راه اندازی یک کارگاه تولیدی کوچک مقرون به صرفه شده و اکنون افراد بسیاری توسط همین دستگاه ها برای خود درآمد خوبی ایجاد نموده اند.

یکی از توانایی های دستگاه های برش لیزری ، برش و حکاکی بر وی چرم ، پارچه و نمد است که برای تولید کارهای تزئینی و عروسک سازی و .. استفاده می شود.

سرعت و دقت برش بالا از مزایای دستگا ههی لیزر است و با قرار دادن چندین لایه چرم ، نمد یا پارچه بر روی هم و برش یک طرح بر روی آنها ، همزمان تعداد زیادی طرح همسان و برش خورده ایجاد می گردد.

دستگاه حکاکی لیزری co2 توانایی حکاکی تصاویر زیبا و طرح های مختلف و سفارشی را روی سطح چرم و نمد داراست.

چگونه از دستگاه لیزر 100 وات جهت حکاکی عکس ها و طرح ها روی کیف چرم استفاده کنیم ؟

در ادامه این مقاله درباره چگونگی حکاکی لیزر روی کیف پول چرمی توضیحاتی آورده ایم.

در ادامه مطلب با ما باشید

موارد مهم حکاکی روی چرم با دستگاه لیزر:

  • نرم افزار گرافیکی:

وقتی عکس یا طرح لیزر را انتخاب کردید، طرح را به نرم افزار گرافیکی که از طریق کامپیوتر به دستگاه لیزر co2 متصل است، وارد کنید. شما می توانید طرح مورد نظر خود را با نرم افزار طراحی کنید. این کار به آسانی انجام می شود و یادگیری آن برای کسی که مبتدی هم هست بسیار آسان است.

شاید بهترین و کاربردی ترین نرم افزار ، نرم افزار کورل دراو می باشد.

حکاکی و برش نمد برای ساخت عروسک و کیف پول چرمی با دستگاه لیزر

عروسک نمدی
عروسک نمدی
  • انتخاب عکس:

ابتدا یک تکه چرم یا نمد مناسب، که رنگ و طرح آن برای شما جذاب است را انتخاب کنید. توجه داشته باشید، سایز آن باید با سایز میز دستگاه لیزر شما که قرار است چرم را روی آن حکاکی کنید،  متناسب باشد.

هم چنین سایز  طرح لیزری که انتخاب می کنید تا روی سطح چرم یا نمد حکاکی کنید باید با سایز پارچه ونمدی که در دستگاه قرار داده اید متناسب باشد تا در نهایت نتیجه درست و دلخواه خود را بگیرید.

در ابتدای شروع کار با دستگاه لیزر، مطمئن شوید که منبع تغذیه و دستگاه حکاکی لیزری هر دو در شرایط نرمال قرار دارند، سپس می توانید حکاکی را شروع کنید.

دکمه شروع دستگاه لیزر را روشن کنید و اجازه دهید دستگاه لیزر بقیه کارها را انجام دهد.

  • کار زیبا :

همان طور که یک مکنده برای خروج گرد و غبار در خارج از دستگاه لیزر وجود دارد. تمام فرایند حکاکی تمیز و مرتب انجام می شود. وجود مکنده دستگاه لیزر برای دست یافتن به حکاکی تمیز بدون گرد و خاک بسیار مهم است، انجام این کار زمان زیادی از شما نمی گیرد و در نهایت به نتیجه کار تمیز و مرتبی خواهید رسید.

حکاکی روی کیف پول چرمی یکی از کاربردهای دیگر دستگاه لیزر است. اگر بخواهید کسب و کاری با دستگاه برش لیزر ایجاد کنید، علاوه بر چرم متریال های متنوعی مانند نمد و پلکسی گلاس وجود دارند که می توانند در دستگاه لیزر حکاکی یا برش شوند.

عروسک نمدی با دستگاه لیزر
عروسک نمدی با دستگاه لیزر
لطفا به این مطلب ، امتیاز دهید

حتما ببینید

برش فوم ،ابر و یونیلیت با دستگاه برش لیزر

این مقاله روشن می کند که چرا می توان کف را برش داد ، که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *